Súdny spor ako marketingová inovácia?

Autor: Martina Marčeková | 20.3.2012 o 15:52 | (upravené 21.3.2012 o 14:51) Karma článku: 7,81 | Prečítané:  184x

Svetovo uznávané IT spoločnosti už dlhší čas bojujú rôznymi spôsobmi o prvenstvo a to čím ďalej tým absurdnejšími spôsobmi. Kedysi bol na prvom mieste zákazník s jeho potrebami, ktoré sa snažili spoločnosti naplniť najmä novými atraktívnejšími funkciami produktu či vzhľadom. Teraz, ako sa zdá, sa na prvé miesto dostáva snaha o zastavenie predaja konkurenčných výrobkov prostredníctvom súdnych sporov. Z hľadiska podnikania môžeme hovoriť o takzvaných marketingových inováciách.

V poslednom čase sme mali možnosť sledovať sériu súdnych sporov  najmä medzi spoločnosťou Samsung a Apple - lídrami v predaji smartphonov- ktoré na seba doslova sypali žaloby týkajúce sa patentových práv. Samsung však túto situáciu využil a prekvapil šikovnými marketingovými ťahmi.

V Austrálií, kde Apple podalo žalobu na Samsung kvôli podobnosti tabletu Galaxy Tab 10.1 s produktom Apple iPad 2, Samsung v časopise The Sun-Herald uverejnil cez celú stranu reklamu s textom „The tablet Apple tried to stop", ktorý bol umiestnený nad obrázkom tabletu. Touto reklamou výrazne upútali pozornosť na svoj produkt. Navyše, v deň príchodu smartphonu iPhone 4S od firmy Apple do obchodov si v Sydney vedľa pobočky Apple zriadili provizórnu predajňu, kde predávali svoj konkurenčný produkt Galaxy S 2 za cenu 1,5€. Týmto dobehli Apple a vykompenzovali si svoje straty plynúce zo súdneho sporu.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?