Súdny spor ako marketingová inovácia?

Autor: Martina Marčeková | 20.3.2012 o 15:52 | (upravené 21.3.2012 o 14:51) Karma článku: 7,81 | Prečítané:  187x

Svetovo uznávané IT spoločnosti už dlhší čas bojujú rôznymi spôsobmi o prvenstvo a to čím ďalej tým absurdnejšími spôsobmi. Kedysi bol na prvom mieste zákazník s jeho potrebami, ktoré sa snažili spoločnosti naplniť najmä novými atraktívnejšími funkciami produktu či vzhľadom. Teraz, ako sa zdá, sa na prvé miesto dostáva snaha o zastavenie predaja konkurenčných výrobkov prostredníctvom súdnych sporov. Z hľadiska podnikania môžeme hovoriť o takzvaných marketingových inováciách.

V poslednom čase sme mali možnosť sledovať sériu súdnych sporov  najmä medzi spoločnosťou Samsung a Apple - lídrami v predaji smartphonov- ktoré na seba doslova sypali žaloby týkajúce sa patentových práv. Samsung však túto situáciu využil a prekvapil šikovnými marketingovými ťahmi.

V Austrálií, kde Apple podalo žalobu na Samsung kvôli podobnosti tabletu Galaxy Tab 10.1 s produktom Apple iPad 2, Samsung v časopise The Sun-Herald uverejnil cez celú stranu reklamu s textom „The tablet Apple tried to stop", ktorý bol umiestnený nad obrázkom tabletu. Touto reklamou výrazne upútali pozornosť na svoj produkt. Navyše, v deň príchodu smartphonu iPhone 4S od firmy Apple do obchodov si v Sydney vedľa pobočky Apple zriadili provizórnu predajňu, kde predávali svoj konkurenčný produkt Galaxy S 2 za cenu 1,5€. Týmto dobehli Apple a vykompenzovali si svoje straty plynúce zo súdneho sporu.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Má najhorší názov, aký kedy film mal. Môže napriek tomu získať Oscara?

Zhodnotili sme šance nominovaných filmov.

KOMENTÁRE

Kotlebovi extrémisti v parlamente: Rozpustiť a vypustiť

Aj keď sú Kotlebovci opatrnejší, nemôžu si pomôcť. Porušujú zákony.

KOŠICE KORZÁR

Poručík Ihnát žiada ministerstvo obrany o degradáciu

Rozdávanie vojenských frčiek sa rozhodol riešiť radikálne.


Už ste čítali?